mandag den 11. maj 2009

Home sweet Home

af sascha

Jamen dog, har lige lœst bloggen igennem.
Deligt at så mange har fulgt med og tak for alle hilsnerne, det er fantastisk :)
Og også tillykke til Tunumut med veloverstået ekspedition. Før og efter billeder:

Vi er nu helt hjemme, Esge I KBH og ASH, Jesper, Kasper og jeg i Aasiaat.
Efter 3 fantastiske og meget low key dage i Isortoq og Tasiilaq kom 4 af os i lørdags til den hœsblœsende storby Nuuk. Efter yderligere to overnatninger, en brunch, to restaurantbesøg og lidt alpin ski var vi klar til at blive indstalleret tilbage i hverdagen i Aasiaat her til morgen.


Det er dejligt at vœre hjemme igen.

Jeg har tœnkt at skrive lidt her på bloggen om turen en af dagene og der kommer også en afrapportering fra lœgen...

Det har vœret en vild oplevelse, det er ikke bare sådan lige at fortœlle en lille historie om.. Til at starte med var det temmelig uvirkeligt for mig at vi var kommet ned, havde lidt svœrt ved at forstå at vi ikke skulle i skiene igen dagen efter.. Men nu har jeg forstået det. Jeg er helt klar over at vi har krydset indlandsisen, det var lidt svœrt ikke at opdage. Det har vœret en hård og interessant rejse ud i det fysiske, mentale, sociale og i naturen og vejret.. Det har vœret det hele vœrd, men er nu ikke i tvivl om at jeg ikke ville gøre det igen (hvis nogen skulle bekymre sig om det.....). Syntes egentlig at vi er ret heldige at vi har oplevet de 32 dage og er glad for at jeg oplevde det sammen med den gruppe mennesker.

Vi samler billeder og film og mon ikke der kommer lidt til bloggen en af dagene..

Jeg vender tilbage med lidt mere når jeg har spist og sovet og badet noget mere.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære Sascha.
Velkommen hjem - stærkt!
Hilsen Helge.

Anonym sagde ...

Hej Alle
Velkommen hjem til civilisationen!
Godt gået!
Vi er selv kommet godt hjem til Nuuk. -vi havde ikke den store succes med kite, det var nær gået helt galt den dag jeg selv begyndte at flyve op i himlen med pulken efter, da vinden var for kraftig!! ellers en flot tur over isen.
Mange hilsener fra Nuuk
Mvh. Jacob Wetche
ekspeditionsleder/Tunumut-2009

Anonym sagde ...

Hej Sascha;
Dejligt at du vil skrive mere om jeres oplevelser over isen.
Hilsen Else

Anonym sagde ...

Det er jo helt fantastisk at se. Jeg vil se flere billeder. Er i ikke blevet lidt magre på den tur?

Anonym sagde ...

Og det var Christian Fra Aasiaat Sygehus der havde skrevet det ovenstående indlæg.

Sascha sagde ...

Hola Christian

Faktisk har vi ikke tabt os mere end måske 1-2 kg i snit, men har nok ommøbleret lidt på ressourcerne.

Der kommer flerer billede, tør godt at love at det bliver i løbet af den kommende uge :)
SASCHA